Time flies when you’re having fun… (week 6) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Etten - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun… (week 6) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roel Etten - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun… (week 6)

Door: Roel van Etten

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

De tijd vliegt echt voorbij… Ik heb het echt naar mijn zin. Sterker nog, ik begin me thuis te voelen! De levensstijl is heerlijk en op kantoor gaat gewoon alles perfect en als ik andere studenten om mij heen hoor mag ik van geluk spreken dat ik bij Amicorp mag stagelopen!
Verder heb ik al best veel leuke, gezellige mensen leren kennen en ben ik bezig met de kaartverkoop voor het feest Painted; beetje sales/promotie (Zuid Promotions ‘werkzaamheden’, blijft natuurlijk altijd leuk om te doen en ik mis het toch wel een beetje haha, dus op deze manier compenseer ik het).
Feesten zijn er hier nog steeds genoeg, kan me totaaal niet meer voorstellen dat ik op een normale doordeweekse avond wat achter mijn computer zat of in bed lag TV te kijken…. wat is dat toch saai zeg. Denk dat ik dit wel echt ga missen als ik weer terug naar huis moet…
In het weekend nog altijd naar het strand, al moet ik wel zeggen dat het afgelopen week beetje slechter weer hier was (bewolkt etc). Gelukkig ben ik al aantal zonnebrandfactors omlaag kunnen gaan en begin ik al aardig een kleurtje te krijgen hehe.
Voor je persoonlijke ontwikkeling is een buitenlandse stage echt een aanrader. Heb al over zoveel dingen nagedacht en heb hier al met enkele andere studenten vele diepgaande gesprekken over gevoerd, deze avonden zijn echt top. Het is ontzettend mooi om te zien als een ander zijn hart lucht en zijn emoties durft te laten zien, want dit is soms gewoon nodig. Iedereen mist de liefde van thuis (familie, vrienden) en daarom zijn we er voor elkaar en dan is een knuffel voor/van iemand soms even erg prettig.
Natuurlijk sta ik ook even stil over mijn eigen toekomst: Wat wil ik? Waar wil ik heen? Waar zie ik mijzelf over enkele jaren? Deze vragen stel ik mijzelf. Wat ik tot nu toe eigenlijk heb geleerd is dat je moet & mag dromen. Je moet genieten van het leven en nooit te veel verwachten van iets of iemand (dan kan het bijna nooit tegenvallen). Je moet iets doen wat je leuk vindt, en je niet te snel zorgen maken over dingen (tranquilo, haha).
In Nederland en in onze eigen omgeving leven we allemaal zo snel en richten we ons bijna alleen maar; dit moet ik doen, dat moet ik doen, dit wil ik halen, hiervoor moet ik nog iets regelen…dit..dat..zo..zus. We staan bijna nooit meer stil bij ons zelf en bij de mensen om je heen. Stel je nu zelf eens de vraag hoe vaak je uiteindelijk wel daarbij stil staat? Hoe vaak realiseren we dat we het goed hebben? En of we nog wel waardering hebben voor de kleine dingen? Droom jij nog wel eens over dingen en doe je nog altijd de dingen die je leuk vindt, of doe je het omdat het moet…..sta hier gewoon eens even bij stil.
Graag wil ik nog even alle mensen bedanken die mij deze kans hebben gegeven (ook financieel, dat is wel echt heel belangrijk …) om dit allemaal te mogen ervaren, want het is echt top. Als laatste heb ik wel een leuke quote: Leef de dag alsof het je laatste is, maar doe dit wel op een zodanige manier dat je dit morgen weer tegen je zelf kan zeggen.
Veel liefs en zonnige groetjes vanuit Curaçao!

  • 12 Maart 2013 - 13:29

    Melvin:

    Komt zooo bekend voor Roel..
    Maar wat heb je het goed verwoord zeg!!

    Geniet er nog van kerel,, de tijd gaat echt veel te snel

  • 12 Maart 2013 - 14:15

    Ellen:

    Hey Roel, wat een wijze les, heel knap verwoord!!!! Vaak moet iets gebeuren in het leven voordat je zo gaat denken! Ben blij dat je de stap genomen hebt om een buitenlandse stage te doen want eerst wilde je dat niet! Ik zei altijd dat dat goed was voor je persoonlijke ontwikkeling en zo zie je maar wat er met je gebeurt!!
    Fantastisch om te horen dat je het geweldig hebt!!! Roel geniet er maar goed van alhoewel ik je erg begin te missen en je graag even wil knoevelen !!!
    Dikke poen xxxxxxxx mam

  • 12 Maart 2013 - 14:29

    Joshua:

    hee roel!
    cool om te lezen dat het goed gaat en dat je het reuze naar je zin hebt!
    het is inderdaad een mooie les, heel mooi verwoord ook inderdaad. Deze les heb ik ook ondervonden in Afrika maar ik heb het nooit zo kunnen vertellen. toch is het ook wel iets wat lastig is over te brengen, zoiets besef je eigenlijk pas echt als je het zelf mee maakt.
    Geniet er nog maar van!
    Groetjes je neefje!

  • 06 April 2013 - 05:33

    Imke:

    Hee Roel,

    Wat een leuke reisverslagen! Ik zie dat je het super na je zin hebt en er helemaal voor gaat!
    Het klinkt allemaal zoooo ontzettend leuk, jammer dat wij dat niet even kunnen meemaken (live):p...
    Hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan (maar dat zal wel)..

    Veel plezier nog! enne... op de foto's te zien ook genoeg leuke meiden;)

    xx Imke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Mijn avontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

24 April 2013

Alweer bijna op de helft

12 Maart 2013

Time flies when you’re having fun… (week 6)

20 Februari 2013

Dag 19

12 Februari 2013

10 dagen later

04 Februari 2013

Het eerste weekend
Roel

Mijn reisverslag van mijn stage in Curacao

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 7836

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Curacao

Landen bezocht: